Z'n hagel is dezelfde als die van Kerst, want Excellent kun je in Kerstman- en Paashaas-versie neerzetten. Ander doosje, ander vormpje. Ditmaal geen sterretje. Nee, geen haasje en zelfs geen eitje, maar een ordinair langwerpig kleurhageltje. Klaar.
En kijk, ze zijn al meteen in de aanbieding. Van
€ 1,89 voor 1,69. Nog van vorig jaar waarschijnlijk. Niet helemaal duidelijk is of die bruine korrels van Kerst of nog van vorig Pasen zijn.
Alleen kostte de hagel met Kerst € 1,79. Met speciale sterretjes uit een speciaal malletje nog wel.
Als ik aan hagelslag denk is het vaak de volgende ergernis: Venz hagelslag met “Funnies”. Zelf gebruik ik geen hagelslag, maar de kinderen vinden het lekker. Wat ze vooral ook lekker vinden zijn de funnies: iets grotere stukjes chocola(-defantasie waarschijnlijk) die ze zo, als snoepje, op kunnen eten. Ze kunnen geluk hebben (dan vallen er een stuk of drie uit per te beleggen boterham) maar ook pech, dan hebben ze er geen. Maar wat gebeurt er dan: ze schudden er nog iets extra hagelslag uit in de hoop dat er nog een funnie uit komt! En dat vindt Venz heel leuk, want dan is de hagelslag eerder op en verkoopt Venz meer hagelslag.
Ook, misschien vooral ook, een kwestie van opvoeding. Maar met marketing probeert de fabrikant ons ook “op te voeden” haar product te kopen. Ik vindt het een vorm van marketing die wat mij betreft aan banden gelegd mag worden, net als de koekjes met Sponge Bob etc.