Klanten kiezen voor 'fast-casual'
Uit een analyse van de klantenbestanden blijkt dat de McDonald's aanhang vooral slinkt in de categorie twintigers. De groep 19-21 jarigen die iedere maand wel een keer bij McDonald’s eet nam sinds begin 2011 met 12,9% af, de 22-37-jarigen bleven stabiel. De 'fast-casuals' zagen hun gasten uit de eerste leeftijdscategorie juist toenemen met 2,3% en uit de iets oudere groep met maar liefst 5,7%. 'Fast-casuals' zijn eetgelegenheden zoals hippe Chipotle Mexican Grill, Panera Bread, Five Guys en Corner Bakery Cafe. De 'millenials' blijken de voorkeur te geven aan de mix van versere ingrediënten en 'op maat' gemaakte gerechten met het gemak van fastfood. De afgelopen 10 jaar is het aantal 'fast-casual' eetgelegenheden in de VS van 9.000 tot meer dan 21.000 gegroeid. McDonald's had en heeft in de VS zo'n 14.000 restaurants.
Ik vind het wel prettig te zien dat jongeren zich steeds bewuster worden met wat ze in hun mond stoppen. De golden gates to hell meten maar eens gaan bedenken dat ze ook echte vers fruit kunnen aanbieden, banaantjes, kiwi's, enz. Wie weet wie je dan aatrekt, maar ja, ik zou als fruit/groente eter nog steeds niet daar naar binnen stappen om gezond te gaan eten, ik zou me ergeren aan de personen die een hamburger netjes met de handjes proberen te eten, dat lukt niet, alle suas druipt er toch aan alle kanten uit.