‘Debbie Duurzaam’ is de over-the-top hoofdrolspeelster in een nieuwe online campagne die vijf verschillende keurmerken onder de aandacht moet brengen. Ze is dol op mensen die keurmerk-eten maken. Ga jij ook van haar houden?
De verschillende keurmerken Biologisch, ASC, MSC, Beter Leven en Fairtrade gaan dit najaar samenwerken om consumenten meer bewust te maken van gecertificeerde producten. Ieder keurmerk heeft een eigen promotieweek: de Bio10daagse, de Bewuste Visweek, de Beter Leven Week en de Fairtrade week. Aangezien ze allemaal dezelfde doelstelling en doelgroep hebben, bundelen ze nu hun krachten in een gezamenlijke online campagne.
Debbie Duurzaam is het personage dat ervoor moet zorgen dat mensen producten met een keurmerk gaan kopen. In het eerste filmpje knuffelt ze bio-wortelboer Douwe plat. De overige filmpjes worden in de komende 3 weken online gezet. Vind je ze leuk, schrikken ze je af, laten ze je gillend wegzappen of haal je er gewoon je schouders over op?
Dit is filmpje nummer 1:
14 reacties
#14
-
Arjan van Groningen
-
19 sep '16 11:14
Leuk filmpje hoor. Wel een beetje preek voor eigen parochie.
#13
-
alfred van mameren
-
19 sep '16 9:40
ik ben geen marketeer maar vind het wel een aardig filmpje. Als ik me verplaats in de kijker dan denk ik dat het meer mensen aanspreekt dan Grachtengordelaars en bejaarden
#12
-
Hans Pollemans
-
17 sep '16 19:20
"...de Bio10daagse, de Bewuste Visweek, de Beter Leven Week en de Fairtrade week. Aangezien ze allemaal dezelfde doelstelling en doelgroep hebben..."
Afgaand van het bovenstaand reclamefilmpje heb ik een duister vermoeden waaruit die doelgroep en het intellectueel vermogen van die groep bestaat.
Ik zou die doelgroep best durven omschrijven, maar dan wordt ik waarschijnlijk van Foodlog verwijderd..
Wat ik niet begrijp, is dat Nederland een enorm gigantisch reclamebudget moet hanteren om tot verkoop te komen.
Wie de Vlaamse (Belgische) tv bekijkt, ziet tv-reclames van hooguit 5-6 seconden en maximaal 2 reclames per zeer spaarzaam blok.
Schat de totale reclametijd op ca. 1% van de junk die je op NPO en reclamezenders ziet.
En toch is er een beter en interessanter levensmiddelenaanbod dan 'hier in Nederland'.
Kan iemand me uitleggen waarom klanten in Nederland zo'n overweldigende hoeveelheid stupide reclame nodig hebben om tot aankoop te komen ?
Moeten ze gestuurd worden, of laten ze zich graag sturen ? En waarom ?
Wouter#
Ik moet solidair zijn met mijn dorpje. Sinds HAK de bruine-bonen-boeren hier op de pijnbank gelegd heeft om tegen afbraakprijzen de 'bruune' bonen af te nemen, zijn ze gestopt met HAK.
Ze kunnen van HAK wel gehakt maken. Ik dus ook...
#11
-
Astrid Spijkers
-
17 sep '16 12:10
Heb het 31 seconden volgehouden, wat een afgrijselijk filmpje. Worteltjestaart heeft ze zelf gebakken? Nou nee hoor, die komt bij de Aldi vandaan, zo zien ze er daar uit, staan naast dezelfde kleine maat Red velvet taartjes...........Ik snap nu waarom ik absoluut geen gewone tv meer kijk............
- Het benodigde budget voor een TV reclame met bekende NL ers is van een andere orde. Dit kost niet veel.
- Deze uiting is gericht op sociale media. Twitter berichtje met grappige link. Facebook etc
- daarnaast is adverteren voor 1 merk anders dan voor de opdrachtgevers van dit initiatief. Niet zo makkelijk hoor.
#9
-
Wouter Klootwijk
-
16 sep '16 17:07
Martine Bijl had in commercials voor Hak een boodschap: goed spul, kijk maar achter mij. Knappe reclame. Je kreeg geen hekel aan haar, integendeel, je ging ook meteen van Hak houden. Langer geleden waren er commercials van Albert Heijn, met een acteur/journalist/cabaretier, Ton van Duinhoven, die niet gek deed maar iets vertelde. Fantastisch. Hij vertelde dat hij wel reclame wilde maken voor Albert Heijn, maar op zijn eigen wijze. Kom daar nog eens om, dat dat dan ook mag.
Monique van der Ven heeft een verzekeringsmaatschappij veel sympathie bezorgd. Niet met een potje stom lullen in een commercial, of gek doen, maar met een boodschap: FBTO doet niet moeilijk.
Reclamespot 2016 van de gesubsidieerde keurmerkindustrie: opgewonden vrouw in een amateurfilmpje dat nepamateur is, gekunsteld geklungel, wil neuken met een boer die aan het werk is op zijn akker, maar die er duidelijk niks voor voelt. Boodschap? Ik kan het niet bedenken.
#8
-
Piet Keijzer
-
16 sep '16 16:08
#6
Het is waarschijnlijk het doel geweest van bureau Baard (naam alleen al) om een filmpje te maken dat 'effect' heeft. Dat 'effect' moet leiden tot online delen en veel views. Ik vond het leuk. #4 vond het irritant. Prima toch. Benieuwd hoeveel views het uiteindelijk krijgt. Ik heb hem bijvoorbeeld wel gedeeld met een bevriende marketeer die in supplementen handelt. Hij vond het ook leuk.
Hoe heeft het dan 'dus ook gewerkt', Piet Keijzer? (zie bijdrage no 5 onder dit bericht).
#5
-
Piet Keijzer
-
16 sep '16 14:52
Ik vind het grappig!
En als je het irritant vindt, dan heeft het dus ook gewerkt.
#4
-
niet meer aanwezig
-
16 sep '16 14:32
PPPlease; niet voor mij. Totaal geen nut + hoog irritatie-gehalte.
#3
-
Jan Peter van Doorn
-
16 sep '16 14:04
Ik had gehoopt op Bio 2.0 na al die jaren. Maar het is Bio 1.lachen geworden.
#2
-
Harold Oldenbeuving
-
16 sep '16 12:23
Gemaakt door en voor de grachtengordel, met EU subsidie!
#1
-
Sander Koning Labadie
-
16 sep '16 10:50
Juist... Wie is eigenlijk de doelgroep die bereikt moet worden en met welke call to action?
Het is in ieder geval geen geitenwollensokken reclame. Maar wel weer een Grachtengordeltype.. gaan Henk en Ingrid nu bioworteltjes eten(voor hun ogen)?
Leuk filmpje hoor. Wel een beetje preek voor eigen parochie.