Thema's
Perspectief
Voedselketen
Dagelijkse kost
Gezondheid
Energie
AgriFoodNetworks
Over ons
Wat is Foodlog
Wat Foodlog bijzonder maakt
Wie zijn wij
Business Leden
Leden
Foodlog for Dummies
Foodlog Archieven
Projecten
Projecten
Dick Veerman over Foodlog
Vacatures
Foodbanen
Werken bij Foodlog
Administratieve ondersteuner
Stage bij Foodlog
Nieuwsbrief
Abonneren
Archief
Contact & Service
Lid worden
Ledenservice
Contactgegevens
Tip de redactie
Adverteren
Lid worden
Inloggen
Thema's
Perspectief
Voedselketen
Dagelijkse kost
Gezondheid
Energie
AgriFoodNetworks
Over ons
Wat is Foodlog
Wat Foodlog bijzonder maakt
Wie zijn wij
Business Leden
Leden
Foodlog for Dummies
Foodlog Archieven
Projecten
Projecten
Dick Veerman over Foodlog
Vacatures
Foodbanen
Werken bij Foodlog
Administratieve ondersteuner
Stage bij Foodlog
Nieuwsbrief
Abonneren
Archief
Contact & Service
Lid worden
Ledenservice
Contactgegevens
Tip de redactie
Adverteren
Home
noun_news_2499927
Reacties
Gespot
Group Copy 3
Laatste
Shape
Flash
Video
Podcasts
Alle reacties van Floor Uitterhoeve
Een interessante ontwikkeling bij onze Amerikaanse collega's. Ter informatie: hier hebben de FNLI, NZO en het CBL onlangs de...
Floor Uitterhoeve
7 jaar geleden
'Het lekkerst tot' reduceert voedselverspilling
Ter info, een korte reactie vanuit de FNLI. Wij pleiten al sinds 2012 bij het ministerie van VWS voor een Europees verbod op het...
Floor Uitterhoeve
8 jaar geleden
foodwatch: 'NVWA faalt in toezicht op gevaarlijke minerale oliën in voedsel'
#17 Niet om er een welles-nietes spel van te maken, maar die quote zegt juist dat armoede niet goed is voor de economie, en het...
Floor Uitterhoeve
8 jaar geleden
Twee miljard omzet voor duurzaamheidskeurmerken
Welzijn mee voorop, ja, maar bedrijven zijn economische actoren die vooral reageren op economische signalen. Natuurlijk zijn...
Floor Uitterhoeve
8 jaar geleden
Twee miljard omzet voor duurzaamheidskeurmerken
#6: je uit terechte zorgen. Zonder diep op specifiek de cacaoketen in te willen gaan in deze draad, is het organiseren van...
Floor Uitterhoeve
8 jaar geleden
Twee miljard omzet voor duurzaamheidskeurmerken
Naast de bovenwettelijke standaarden die (goede) keurmerken wel degelijk helpen borgen in de productie- en handelsketen van...
Floor Uitterhoeve
8 jaar geleden
Twee miljard omzet voor duurzaamheidskeurmerken
Van Blythman hadden we toch mogen verwachten dat ze iets meer huiswerk zou doen. Ze is tenslotte onderzoeksjournalist. THT en...
Floor Uitterhoeve
8 jaar geleden
'Kaas alleen maar lekkerder na verstrijken houdbaarheidsdata'
#191, voorzover ik daar nog iets nuttigs aan kan toevoegen, graag, een paar puntjes eruit dan: - mbt de consument: ik noem de...
Floor Uitterhoeve
9 jaar geleden
Wie blokkeert duurzaam Nederlands vlees?
Dank voor de antwoorden op mijn vragen. @Zé: Mijn eigen oprispingen zijn in deze niet zo interessant. Het is nu eenmaal een...
Floor Uitterhoeve
9 jaar geleden
Wie blokkeert duurzaam Nederlands vlees?
Het lezen van deze draad, waarin veel goede maar ook heel veel verschillende dingen gezegd worden, biedt richting het debat van...
Floor Uitterhoeve
9 jaar geleden
Wie blokkeert duurzaam Nederlands vlees?
Als een van de partners in de Alliantie Verduurzaming Voedsel reageren we hierbij graag op bovenstaand artikel, waarin op...
Floor Uitterhoeve
9 jaar geleden
AH ruilt Puur en Eerlijk in voor AH Biologisch
N.a.v. de genoemde cijfers (47% in aardappelteelt en –verwerking) een reactie. In een regiospecifieke update van de grote FAO...
Floor Uitterhoeve
10 jaar geleden
47% aardappelen wordt weggegooid bij oogst en verwerking
@ #45: Achter die opmerking zit niet meer dan het gegeven dat een gesloten proces eenvoudiger te controleren is, en dus de...
Floor Uitterhoeve
11 jaar geleden
Wanneer is een koekje van Maatschappelijk Verantwoord deeg?
Goed stuk in de Standaard en een terechte oproep voor meer transparantie. Filmpjes, open fabrieksdagen, social media: allemaal...
Floor Uitterhoeve
11 jaar geleden
Wanneer is een koekje van Maatschappelijk Verantwoord deeg?
Niels benoemt zeker een belangrijk punt, waar we op kunnen letten in onze externe communicatie. Als we politici ervan kunnen...
Floor Uitterhoeve
11 jaar geleden
Wanneer is een koekje van Maatschappelijk Verantwoord deeg?
Dank voor de interessante reacties, we gaan graag op een aantal genoemde zaken in. Vakmanschap en passie, daar is er genoeg...
Floor Uitterhoeve
11 jaar geleden
Wanneer is een koekje van Maatschappelijk Verantwoord deeg?
We reageren specifiek op de cijfers van TV-reclame, omdat juist deze (verkeerd geïnterpreteerde) cijfers gebruikt worden als...
Floor Uitterhoeve
11 jaar geleden
Kindermarketing: zelfregulering werkt niet, burgerinitiatief wel?
Het is ons inderdaad gebleken dat verkeerd geïnterpreteerde cijfers over reclame gericht op kinderen een grote rol spelen in de...
Floor Uitterhoeve
11 jaar geleden
Kindermarketing: zelfregulering werkt niet, burgerinitiatief wel?