Margot HGM Logman

Margot HGM Logman

Levensmiddelenhandel

Biografie

In 1991 werd ik voedingskundige, met als doel een bijdrage te kunnen leveren aan de preventie van ziekte. Na mijn studie aan de Universiteit in Wageningen startte mijn loopbaan als onderzoeker bij het Nestle Research...

In 1991 werd ik voedingskundige, met als doel een bijdrage te kunnen leveren aan de preventie van ziekte. Na mijn studie aan de Universiteit in Wageningen startte mijn loopbaan als onderzoeker bij het Nestle Research Center in Zwitserland. Ik kwam er snel achter dat grote internationale voedingsmiddelen bedrijven met hun sterke marketing en communicatie grote invloed kunnen uitoefenen op het voorkomen, maar ook op de preventie van ziekten. Binnen bedrijven als Nestle en Unilever zijn er de afgelopen jaren steeds meer gezonde producten verkocht. Ook worden consumenten via meer transparante productcommunicatie beter geïnformeerd om de meest geschikte producten en leefstijl te kiezen.
In 2003 heb ik de kans gekregen om de ‘Unilever ‘Nutrition Policy’ op te stellen en te activeren. Versterkt door een aantal beslissende factoren in de markt leidde dit beleid tot de ‘Vitality Mission’ die Unilever jarenlang gestuurd heeft. Na een bewuste switch van science en communicatie naar marketing ben ik in het enthousiaste team van Blue Band en Becel terechtgekomen. Hierbij lag de nadruk op inspirerende communicatie naar consumenten en zorgprofessionals. Interessant hierbij is dat het vertrouwen in merken als Becel en BlueBand wordt gesterkt door de toegankelijke en transparante communicatie en de aandacht voor de wetenschappelijke toetsing van de werking van producten en ingrediënten. Daarnaast draagt samenwerking met overtuigende partners bij tot het succes. Na een aantal jaar als interim voedingskundige en consultant ben ik gestart bij de European palm Oil Alliance, om mee te werken aan de verduurzaming van de palmolieketens in Europa.

Bericht versturen voltooid.

sluit
Je bericht is succesvol verstuurd.