Margot Logman

Margot Logman

Levensmiddelenhandel

Publieke contactgegevens

Biografie

Gemotiveerd door mijn chronisch zieke vader werd ik in 1991 voedingskundige. Na mijn studie aan de Universiteit in Wageningen startte mijn loopbaan als onderzoeker bij het Nestle Research Center in Zwitserland. Ik...

Gemotiveerd door mijn chronisch zieke vader werd ik in 1991 voedingskundige. Na mijn studie aan de Universiteit in Wageningen startte mijn loopbaan als onderzoeker bij het Nestle Research Center in Zwitserland. Ik kwam er snel achter dat grote internationale voedingsmiddelen bedrijven met hun sterke marketing en communicatie grote invloed kunnen uitoefenen op het voorkomen, maar ook op de preventie van ziekten. Binnen grote bedrijven als Nestle en Unilever zijn er de afgelopen jaren steeds meer gezonde producten verkocht. Ook worden consumenten via transparante productcommunicatie steeds beter geïnformeerd om de meest geschikte producten en leefstijl te kiezen.
In 2003 heb ik de kans gekregen om de ‘Unilever ‘Nutrition Policy’ op te stellen en te helpen activeren. Versterkt door een aantal beslissende factoren in de markt leidde dit beleid tot de ‘Vitality Mission’ die Unilever jarenlang gestuurd heeft. Na een switch van science en communicatie naar marketing ben ik in het enthousiaste team van Blue Band en Becel terechtgekomen. Hierbij lag de nadruk op inspirerende communicatie naar consumenten en zorgprofessionals. Het vertrouwen in merken als Becel en BlueBand wordt gesterkt door de toegankelijke en transparante communicatie en de aandacht voor de wetenschappelijke toetsing van de werking van producten en ingrediënten. Daarnaast draagt ondersteuning van overtuigende partners bij tot het succes van deze merken.
In 2010 ben ik het adviesbureau Nutrisult gestart. Hiermee wordt opgebouwde kennis en ervaring binnen de ‘Fast Moving Consumer Goods Business’ beschikbaar voor producenten gericht op basisvoedingsmiddelen. Aandacht gaat hierbij uit naar de vertaling van wetenschap en consumenteninzichten naar gezonde innovaties, communicatie van de intrinsieke voedingswaarde van basisvoedingsmiddelen en de aanpak van de problematiek rond zout en verzadigd vet.

Bericht versturen voltooid.

sluit
Je bericht is succesvol verstuurd.