Foodlog lanceert de 2e editie van de cursus Food Interaction voor profit en non-profit organisaties én nodigt ditmaal ook kritische consumenten uit om hun bijdrage te leveren.

Hier vind je de brochure met volledig programmaoverzicht (pdf). Hier kun je je aanmelden.

Opnieuw Food Interaction
De eerste editie van Food Interaction afgelopen najaar leverde zoveel positieve reacties op dat we in het najaar van 2017 een tweede cursus organiseren.

Food Interaction is bedoeld voor professionals en voorlichters die actief zijn op het gebied van landbouw, food en nutrition. Ze werken bij levensmiddelenproducenten, detailhandelsbedrijven, voorlichtingsinstituten, universiteiten, overheden en private kennis- en ontwikkelingsinstituten. Nieuw in deze tweede editie is dat we kritische consumenten de gelegenheid bieden direct in gesprek te gaan met organisaties.

Praktisch en interactief
Meer dan 15 sprekers uit de wereld van food en communicatie vertellen over hun ervaringen en de onderwerpen die nu in de samenleving spelen. Het programma van de cursus Food Interaction is praktisch en gebaseerd op interactie tussen cursisten onderling en de sprekers.

Foodlog stelde een aantal spraakmakende cases samen. De sprekers laten ze je opnieuw beleven tijdens de cursus.

Programma
*Food Interaction doorloopt in 9 middagen 3 grote thema’s:

I. Digitalisering en mobilisering van de (sociale) media
II. Grote maatschappelijke trends
III. Industrie-specifieke trends binnen food

*Interactie met consumenten. Op de laatste dag ga je in gesprek met consumenten en leg je hen een concreet dilemma uit je bedrijf of organisatie voor.

Overweeg je als professional aan de cursus mee te doen? Download dan de uitgebreide folder van de cursus:
Programmaoverzicht (pdf).

Overweeg je als kritische consument de cursisten te willen confronteren met je kritische blik op hun bedrijven en de dilemma’s die zij met je willen delen? Bekijk diezelfde pdf en geef je op.

Sprekers

Dick Veerman en Roeland Dobbelaer (hoofdredacteur en uitgever Foodlog) plaatsen de onderwerpen in hun bredere kader. Onder de sprekers zijn wetenschappers (levensmiddelentechnoloog Tiny van Boekel, filosoof Jan Bransen, communicatiewetenschapper Annette Klarenbeek), journalisten (Wouter Klootwijk), media-experts (Marco Derksen en Laurens van Klaveren), praktijkmensen (Rob Baan, Ruud Zanders en Marc Veltman), levensmiddelenbedrijven en NGO’s. Ook brengen we een bezoek aan een mediabedrijf en een groot voedselverwerkend bedrijf.

Praktisch voor kritische consumenten
Kun je op 30 november in de middag van 14.00 tot 17.00 uur in Utrecht zijn en wil je ingaan op de dilemma’s die bedrijven met je willen delen én hen vertellen hoe je tegen hen aankijkt?
Laat ons dan via uitgever@foodlog.nl weten dat je mee wilt doen. We vergoeden je reiskosten, en je krijgt een cadeau van Foodlog.

Praktisch voor zakelijke cursisten
Wanneer: 14 september – 30 november (geen cursus op 19 en 26 oktober).
Tijd: Donderdagmiddag 13.30 – 17:00 uur. NB. op 30 november start de cursus om 9.30 uur.
Studielast: Gemiddeld 5 uur per week (inclusief contacturen)
Aantal cursisten: maximaal 25
Niveau: HBO+
Kosten: €1.900 (excl. BTW), 10 cursusdagen en begeleiding
Korting: €50 voor Foodlog Leden. €150 voor Foodlog Business Leden. 10% voor FNLI Leden. 10% voor abonnees of medewerkers van organisaties die geabonneerd zijn op De Levensmiddelenkrant, Marketing Tribune, Bakkers in Bedrijf, Vlees+, Vakblad IJs, Vis Magazine en EVMI. Gereduceerd tarief voor mensen uit het onderwijs en voor ZZP-ers.
Locatie: Huize Molenaar, Korte Nieuwstraat 6, 3512 NM Utrecht. Daarnaast tweemaal op locatie (wordt nader bekend gemaakt).

Beoordeling Food Interaction 2016
De cursisten van Food Interaction 2016 waren zeer te spreken over de cursus. De lezingen, workshops en excursies werden met gemiddeld een 8,4 beoordeeld voor hun relevantie. De sprekers scoorden gemiddeld boven de 8. De waardering ging ook uit naar de grote afwisseling die de cursus van begin tot eind spannend hield.

Aanmelden of vragen?
Geïnteresseerd? Schrijf je hier in!

Aanmelden voor één of enkele cursusmiddagen is ook mogelijk.
Vragen of meer informatie: stuur een email naar uitgever@foodlog.nl.