Vakblad voor het buitenshuiskanaal Out-of-Home brengt het onder de aandacht. In Amerika onderzocht social media benchmarkbureau Unmetric onderzoek welke fastfoodketen het snelst reageert op social media. De fastfoodketens blijken voorop te lopen in het steeds verder uitbuiten van de mogelijkheden die Twitter en vooral ook Facebook bieden. Overall winnaar, op basis van 24 kwalitatieve en kwantitatieve meetcriteria, blijkt McDonald's.

McDonald’s bleek vooral erg goed te scoren op de snelheid waarmee ze op klantvragen reageren, dat doen ze binnen een half uur. Dat lijkt misschien nog niet zo heel geweldig, maar in vergelijking met Burger King is het extreem snel. Burgerking doet gemiddeld 3600 minuten over een antwoord. Bijna 3 dagen dus.

Burger King doet het wel goed op Facebook, daar zijn ze de snelste groeier, een positie die McDonald's inneemt op Twitter.

De resultaten zijn hier visueel gemaakt.

Fotocredits: Darwin Bell

Redactie
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Dit artikel afdrukken