Weight Watchers, het Amerikaanse afslankbedrijf, wil "wereldwijd dé partner in wellness worden", zegt CEO Mindy Grossman. Het grootste commerciële gewichtsverliesprogramma ter wereld, sinds 1974 ook actief op de Nederlandse markt, constateerde dat afslankdiëten niet meer van deze tijd zijn.

Weight Watchers kiest voor een nieuwe naam (WW) en richt zich voortaan op health and wellness. Met een gedragsveranderingsaanpak gebaseerd op 'WellnessWins' (beloning), een verbeterde digitale beleving ('ConnectGroups'), beweging op individuele maat en als klap op de vuurpijl mindfulness en meditatie. Voor dat laatste gaat WW een samenwerking aan met de app Headspace die vanaf de oprichting in 2010 al meer dan 6 miljoen gebruikers heeft. Ook zijn alle WW-producten die direct aan consumenten worden geleverd vanaf januari 2019 vrij van kunstmatige zoetstoffen, smaakmakers, kleurstoffen en conserveringsmiddelen.

Vanaf 4 oktober is het nieuwe programma in de VS beschikbaar voor WW-leden. In Nederland zullen we tot het eerste kwartaal 2019 geduld moeten oefenen.
Het Financieele Dagblad - Nieuw: mediteren en mindfulness bij Weight Watchers
  • Deel
Druk af