Weight Watchers heeft te lijden onder de populariteit van afval-apps, voedingssites en zg. Quantified Self tools zoals fitness-armbanden van Fitbit, Jawbone of Nike en de aan Internet gekoppelde weegschalen van Whittington. Deze apparaten kunnen de calorieën-inname en verbruik meten, lichaamsbeweging bijhouden en allerlei andere gezondheidsgegevens verzamelen. Dat kun je allemaal lekker voor jezelf, zonder de verplichte weegschaalmomenten de Weight Watchers-groepsbijeenkomsten.
Toch ziet Weight Watchers de toekomst met vertrouwen tegemoet: het afvalimperium ziet een rol voor zich weggelegd in vitaliteitsprogramma's in het bedrijfsleven. Daar zou in 2018 een omzet van 300 tot 500 miljoen dollar mogelijk moeten zijn, schrijft de Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Toch grappig. 50 jaar geleden begonnen en sindsdien is obesitas een enorm probleem geworden. Je zou bijna gaan denken dat er een relatie bestaat tussen allerlei afvalprogramma's en de opkomst van obesitas.
Wat ik wel altijd een saillant detail vond, was dat WW een tijd lang eigendom van Heinz was.