Koffieconsultant Allegra Strategies onderzocht hoe de prijs van een middelgrote cappuccino in Groot-Brittannië tot stand komt. Het blijkt dat koffieketens twee keer zoveel uitgeven aan de bekers waar de koffie in gaat dan aan de bonen waar de koffie van gemaakt wordt. Dat schrijft Daily News.
De breakdown ziet er als volgt uit: van een gemiddelde verkoopprijs van 2,61 euro wordt 0,09 euro gebruikt voor de koffiebonen, 0,19 euro voor de beker (inclusief deksel, roerstaafje, melk, suiker en servet), 0,09 voor de melk voor de cappuccino. 0,65 euro is nodig voor de salariskosten van de barista en het overige personeel, de koffieketen houdt er 0,34 euro (13%) winst aan over en de staat (in dit geval het VK) krijgt 0,44 euro.
Dit artikel afdrukken
De breakdown ziet er als volgt uit: van een gemiddelde verkoopprijs van 2,61 euro wordt 0,09 euro gebruikt voor de koffiebonen, 0,19 euro voor de beker (inclusief deksel, roerstaafje, melk, suiker en servet), 0,09 voor de melk voor de cappuccino. 0,65 euro is nodig voor de salariskosten van de barista en het overige personeel, de koffieketen houdt er 0,34 euro (13%) winst aan over en de staat (in dit geval het VK) krijgt 0,44 euro.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook