Een New Yorks restaurant had de buik vol van alle klachten over de langzame service en het koude eten. Door een toevallige omstandigheid beschikte het nog over een aantal surveillance-tapes (echte bandjes) uit 2004. Die zette het naast de digitale beelden van nu, om te analyseren wat het verschil was en of de aanleiding van de vele klachten gevonden kon worden.

Schokkend
Het resultaat was schokkend. Was de gemiddelde tijd van binnenkomst tot afrekenen in 2004 nog 1 uur en 5 minuten, in 2014 was dat opgelopen tot 1 uur 55. In 2004 stuurden 2 van de 45 klanten hun eten terug, in 2014 waren het er 9. De Amerikaanse site Jezebel geeft het integrale verslag dat het (anoniem blijvende) restaurant op Craigslist postte. Is het echt? Is het een grap? Het toeval gaat wel ver. Maar dan nog... food for thought.

Smartphones & Wifi
Wat is het grote verschil tussen de klant van 2004 en die van nu? Die van 2014 heeft een smartphone. Daar besteedt hij (of zij) minuten lang aan, nog voor er een keus uit het menu gemaakt wordt, een hap genomen of de rekening gevraagd. De bediening wordt de oren van het hoofd gevraagd: hoe kom ik op wifi? Maak je even een foto? kunnen we ergens anders zitten waar het licht beter is? Geen wonder dat het eten koud wordt en de bediening traag gevonden wordt.
Dit artikel afdrukken