Marktonderzoeksbureau Mintel rapporteert dat in de VS 90% van de consumenten nog altijd minstens één keer per maand 'rood vlees' eet. Maar in vergelijking met 2012 is er in 2013 door 39% wel minder rood vlees gegeten.
Twee factoren spelen daarbij een rol. Ten eerste gezondheidsoverwegingen - consumenten willen minder vet en cholesterol binnenkrijgen. Ten tweede: de prijs van vlees. Bijna 60% van de consumenten heeft gemerkt dat de prijs van rood vlees het afgelopen jaar gestegen is. Voor 36% reden om minder vaak rood vlees te kopen als ze zouden willen. Maar voor velen, juist ook in combinatie met het gezondheidsargument, een reden om bewust voor minder vlees maar van een hogere kwaliteit te kiezen. Dat schrijft AFN.
Dit artikel afdrukken
Twee factoren spelen daarbij een rol. Ten eerste gezondheidsoverwegingen - consumenten willen minder vet en cholesterol binnenkrijgen. Ten tweede: de prijs van vlees. Bijna 60% van de consumenten heeft gemerkt dat de prijs van rood vlees het afgelopen jaar gestegen is. Voor 36% reden om minder vaak rood vlees te kopen als ze zouden willen. Maar voor velen, juist ook in combinatie met het gezondheidsargument, een reden om bewust voor minder vlees maar van een hogere kwaliteit te kiezen. Dat schrijft AFN.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 30 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 30 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook