De reportage leest als een thriller. De oplossing: 'let's pick a fight with kale'. Zoals al jaren de marketingoorlog tussen Pepsi en Coke voor giga-bekendheid en omzetten zorgde, zou ook een strijd tussen het momenteel gehypte superfood kale (boerenkool) en broccoli de aandacht voor en consumptie van broccoli een boost moeten geven. Daarnaast moet broccoli weer 'stoer' worden, 'the Alpha vegetable' (zie het filmpje voor uitwerkingen).
Het reclamebureau schat dat een dergelijke campagne tussen de 3 en 7 miljoen dollar zou kosten. Het effect zullen we nooit te weten komen, het was immers een experiment. Maar je gaat je wel afvragen: wat zou het effect zijn van een dergelijke marketinginspanning voor gezonder eten?
Op 10 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ik zou zeggen, google eens??? http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/07/monsanto-krijgt-patent-op-broccoli/
En zo schijnen ze op veel meer groentes patent te hebben.........
Heeft Monsanto het patent op broccoli? Waar haal je die wijsheid vandaan? Heb je een linkje?
Tja, als monsanto het patent op broccoli heeft en die zo wil gaan maken dat die lekker met machientjes geoogst kan worden enz dan moet dat gepromoot worden als gezonde groente natuurlijk.......