De verkoop van gebotteld water heeft in Engeland voor het eerst die van frisdrank (cola-achtige dranken) overschreden. Dat schrijft The Grocer. In de eerste helft van het jaar kochten Britse consumenten 1,77 miljard liter flessenwater. In dezelfde periode kochten ze 1,72 miljard liter frisdrank.

Marktanalisten denken dat de verkoop van water zal stijgen tot 4,7 miljard liter jaarlijks in 2021. Toch verwachten zij tevens dat de zogeheten "millennials" - mensen die geboren zijn in de jaren '80 en '90 van de vorige eeuw - die trend zullen remmen omdat ze vasthouden aan ongezonde eet- en drinkgewoontes. The Daily Mail vroeg Coca-Cola en Pepsi om een reactie. Pepsi weigerde. Coca-Cola gaf aan dat frisdrank nog altijd tweemaal zoveel omzet per liter oplevert als flessenwater. Eerder dit jaar schreef The Economist dat de markt voor water met toegevoegde waarde stijgt. Bij Harrods in Londen is 4000 jaar oud water uit gesmolten Noors ijs te koop waarvoor rijke consumenten 80 Britse ponden over hebben. Dezelfde analyse wees erop dat in de VS het duurdere segment waters met een prijskaartje boven de $1,30 groeit. Verkopers van flessenwater zien de markt voor flessenwater rooskleurig in omdat, zoals bottelaar Highland Spring Group tegen de Daily Mail zei, "nog maar 25% van het publiek iedere week een flesje water koopt."
Telegraph - Bottled water sales outstrip cola for the first time
Reageer
  • Deel
Druk af