De worstproductie van Volkswagen is in 2014 harder gegroeid dan de verkoop van nieuwe auto's. Met dat opmerkelijke nieuws komt vandaag de Frankfurter Allgemeine Zeitung. De fabrieken in Wolfsburg produceerden 7,8 miljoen worsten, 10% meer dan het jaar ervoor. Het autoconcern verkocht vorig jaar in totaal 6,12 miljoen auto's.

Worst in plaats van bloemen
Niet veel mensen weten het, maar het Duitse concern maakt al sinds 1974 zelf worsten, die in eerste instantie verkocht werden in de bedrijfsrestaurants. Duitse dealers weten het uiteraard al wel, zij bieden namelijk Duitse kopers van een nieuwe auto in plaats van de traditionele bos bloemen een pakketje Currywurst met ketchup aan. De laatste jaren zijn de Volkswagenworsten ook in toenemende mate te verkrijgen in de groothandel en winkels in de regio. Sinds 2010 bestaat de worst ook in een vegetarische variant.

Volkswagen Originalteil
Martin Cordes, hoofd van de VW-gastronomieafdeling, zegt in de krant: "Ik ben vooral de 30 werknemers in de slagerij heel dankbaar, die met hun inzet deze krachtige groei mogelijk hebben gemaakt." Het merendeel van de geproduceerde worsten (6,3 miljoen stuks) zijn de in Duitsland populaire Currywürste. De in de winkels verkrijgbare worsten dragen het etiket "Volkswagen Originalteil".
Dit artikel afdrukken