Worst in plaats van bloemen
Niet veel mensen weten het, maar het Duitse concern maakt al sinds 1974 zelf worsten, die in eerste instantie verkocht werden in de bedrijfsrestaurants. Duitse dealers weten het uiteraard al wel, zij bieden namelijk Duitse kopers van een nieuwe auto in plaats van de traditionele bos bloemen een pakketje Currywurst met ketchup aan. De laatste jaren zijn de Volkswagenworsten ook in toenemende mate te verkrijgen in de groothandel en winkels in de regio. Sinds 2010 bestaat de worst ook in een vegetarische variant.
Volkswagen Originalteil
Martin Cordes, hoofd van de VW-gastronomieafdeling, zegt in de krant: "Ik ben vooral de 30 werknemers in de slagerij heel dankbaar, die met hun inzet deze krachtige groei mogelijk hebben gemaakt." Het merendeel van de geproduceerde worsten (6,3 miljoen stuks) zijn de in Duitsland populaire Currywürste. De in de winkels verkrijgbare worsten dragen het etiket "Volkswagen Originalteil".
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Als de FRANKFURTER Zeitung schrijft over Wurst geloof ik het direct. Dat Volkswagen een grote worstverkoper is geworden, is een heel bijzondere vorm van productdifferentiatie en inderdaad een stuk origineler dan zo'n pompstationboeket.