Met Moederdag krijgt mama natuurlijk ontbijt op bed, maar voor de 1 miljoen Nederlanders onder de armoedegrens is een dagelijks ontbijt niet vanzelfsprekend. Voor hen zijn de voedselpakketten van de voedselbanken. Vandaag kregen die, via de centrale organisatie Voedselbanken Nederland, een bijzonder moederdagcadeau van Creative Ground, een maker van reclamefilmpjes: een complete commercial. In het filmpje een aandoenlijk tafereel van een meisje dat aan het koken is voor moederdag. Pas aan het einde van de film heeft de kijker door dat er meer aan de hand is. Regisseur Joris Noordenbos: “Ik hoop dat mensen op die manier inzien dat wat voor de één gewoon een blikje ananas is, voor een ander een geslaagde dag kan betekenen.” Voedselbanken Nederland is inmiddels op zoek naar partijen die de film gratis willen uitzenden op hun mediakanalen.

Bij deze alvast op Foodlog: Moederdagcommercial Voedselbanken
voedselbanken - Persbericht Moederdag 2018 ? Vereniging van Nederlandse Voedselbanken
  • Deel
Druk af