Gezondere producten, maar ook effectieve en originele manieren om deze te promoten verdienen een beloning, meent het Voedingscentrum. Daarom nomineerde zij uit 31 inzendingen vijf bedrijven:
-Becel Meergranen Volkorenbrood - Unilever Benelux
-Bonduelle Pure - Bonduelle
-Fruit Below Zero - IJspaleis B.V.
-Kleintje Kips' voor Kids - Zwanenberg Food Group
-VollerKoren - GB Plange
Van 6 tot en met 12 november kunnen consumenten stemmen op het product van hun keuze. Op 17 november maakt het Voedingscentrum de winnaar bekend. De fabrikant met de meeste stemmen krijgt een jaar lang exclusief recht op gebruik van het beeldmerk 'Winnaar Jaaprijs Voedingscentrum 2009'. Dit logo mag worden gebruikt op verpakkingen en in reclame- en voorlichtingscampagnes.
bron: voedingscentrum met dank aan levensmiddelenkrant.nl
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
<i>Maar er zijn ook momenten dat je lekker wilt genieten van bijvoorbeeld een ijsje zonder dat dit consequenties heeft voor je gezonde levensstijl</i>
Is het al iemand opgevallen hoe "consequenties" in de dieetnieuwspraak steeds meer de betekenis krijgt toegemeten van "nadelen" in plaats van gewoon "gevolgen"?
Moeilijk. Ik stem op Bonduelle, als je diepviesgroente hip kunt maken is dat winst. En ze hebben een van de meest in je hoofd blijven hangende reclameliedjes.
Becel Meergranen Volkorenbrood is gewoon zoutarm brood, vermarketingd tot dieetproduct voor iedereen.
Bonduelle Pure zijn diepvriesgroenten in een zak in plaats van in een doos. Heeft dat goed gescoord? "Het totale assortiment Pure bestaat uit 8 verschillende groenten, waaronder bijvoorbeeld de unieke Bonduelle producten Franse sperziebonen en Hollandse Snijbonen."
Fruit Below Zero wil snoep als verantwoord vermarkten: "Je bent helemaal in balans of je streeft hiernaar. Voldoende bewegen en verantwoorde voeding zijn hier natuurlijk onlosmakelijk mee verbonden. Maar er zijn ook momenten dat je lekker wilt genieten van bijvoorbeeld een ijsje zonder dat dit consequenties heeft voor je gezonde levensstijl. Het leven moet tenslotte ook leuk zijn! Fruit Below Zero past helemaal bij jouw levenswijze. Het heeft niet voor niets een "Ik Kies Bewust" keurmerk gekregen. 60% fruit, geen vet en slechts 49 kcal dan wordt genieten opeens ook heel verantwoord. Want al dat fruit in Fruit Below Zero zit vol met belangrijke voedingsstoffen zoals vitamines, mineralen en antioxidanten. Een mooie aanvulling dus op je dagelijkse benodigdheden."
Kleintje Kips is een ver-IKB'd smeerworstje waar water het belangrijkste ingrediënt is (Kleintje Kips' voor Kids Smeerleverworst: Water, varkenslever 27%, varkensvlees 20%, maltodextrine, zonnebloemolie, honing, ui, aardappelzetmeel, zout, emulgator: E471, specerijen, vanillesuiker, antioxidant: E300, gistextract, conserveermiddel: E250.)
VollerKoren: VollerKoren maakt de gezonde keuze makkelijk: brood met extra voedingsvezel en vanzelfsprekend met minder zout, zoals dat in de gehele bakkerijsector met één gezamenlijk beleid wordt gerealiseerd. Samen met en exclusief voor de Ambachtelijke Bakkerij introduceerde Gb Plange VollerKoren, een brood met 35% meer vezels dan volkorenbrood. Dit is op zich al bijzonder, omdat brood al een belangrijke leverancier van voedingsvezel is. Eveneens bijzonder is, dat VollerKoren vooral tarwevezels bevat: vezels, die normaal voorkomen in brood. Voor zover bij Gb Plange bekend, is het de eerste keer dat een ambachtelijk brood is genomineerd voor deze prestigieuze prijs.