Consumenten zien voeding steeds meer als onderdeel van hun identiteit. Daarom willen ze producten zelf samenstellen. Dit is een van de trends die adviesbureaus signaleren. Ook zullen fabrikanten natuurlijke producten blijven verrijken met gezonde toevoegingen, zo stelt het adviesbureau Schuttelaar & Partners.
“Sappen met granaatappel en tomaten met extra lycopeen; ik denk dat er op dit gebied nog heel wat
Gezonde keuze
Initiatieven die de duurzame en gezonde keuze eenvoudig maken voor de consument, hebben de komende jaren een grote kans van slagen, verwacht adviesbureau Schuttelaar & Partners. Schuttelaar is niet toevallig een van de initiatiefnemers van het Ik Kies Bewust-logo.
Het sturen op gewenst gedrag wordt een strategie voor bedrijven en overheden, denkt politicologe Marije Hulsinga.
bron: VMT
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Dit ziet eruit als een veilige gok. De supermarkt staat vol met sapjes met granaatappel e.d. Destelling dat voedsel steeds meer bij de identiteit hoort, zal af te leiden zijn aan het groeiend aantal vegetariërs en foodies(?). Er zal ook een groep zijn die zich afzet tegen de gezondheidsdwang. Bewuste snackers. Voorspel ik.