De Belgische supermarktgroep Colruyt blijft de grootste Vlaamse speler, meldt Vilt. Ondanks de grote concurrentie steeg het marktaandeel van de supermarktgroep in Vlaanderen naar 31,89%. Colruyt blijft ook de goedkoopste supermarktketen, dat blijkt uit de prijsvergelijking van de Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop. Albert Heijn, Lidl en Aldi voeren wel de druk op de marktleider op, schrijft RetailDetail. Een winkelkar met een combinatie van merkproducten, huismerken en verse producten is bij Albert Heijn 3% duurder dan bij Colruyt. Op A-merken is het verschil zelfs maar 2%. AH is daarmee de tweede goedkoopste supermarkt van Vlaanderen. Om de goedkoopste te kunnen blijven, gaat Colruyt komend jaar zoeken naar nieuwe besparingen via verdere automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels, aldus RetailDetail.
RetailDetail - Test-Aankoop: Colruyt blijft de goedkoopste, AH volgt
  • Deel
Druk af