De Amerikaanse leverancier van vis Fresher Than Fresh heeft een nieuwe reclameslogan bedacht: vis met 'mathematische versheid'. De term slaat op de minimale hoeveelheid micro-organismen die op de oppervlakte van de verpakte vis wordt gemeten. Het bedrijf durft de mathematische versheid te garanderen vanwege een reeks maatregelen die worden genomen om besmetting te voorkomen.

Fresher Than Fresh noemt de volgende reeks maatregelen:


Er wordt gestart met gezonde verse vis die wordt gereinigd in geözoniseerd water om bacteriën op de buitenzijde te verwijderen. Ook voor reinigenvan apparatuur in de hele fabriek wordt geözoniseerd water gebruikt.

Strenge HACCP normen worden gevolgd
Er wordt verpakt in verpakkingsmateriaal met barriërewerking waarin
een gasmengsel wordt gespoten dat bederf tegengaat.
Een Fresh-Check tijd-temperatuur indicator monitort de opslagcondities van elke verpakking en geeft een visuele indicatie of de verpakking is blootgesteld aan te hoge temperaturen tijdens de tien dagen gekoelde opslag.
Er zit een individueel label met track-and-trace nummer aan elke verpakking waarmee de inhoud terug te leiden is naar de oorsprong.

bron: Packaging World Magazine met dank aan foodholland
Dit artikel afdrukken