Kinderlokkerij moet streng verboden worden. De Alliantie Stop Kindermarketing vraagt de Tweede Kamer vandaag om hulp.

Er zijn, behalve fabrikanten van snoep, suikerzuivel en gesuikerde ontbijten, waarschijnlijk weinig mensen die het oneens zijn met de Alliantie.
Maar de antimarketingbeweging gaat ergens aan voorbij.

De ontwerpers begrijpen de latente begeerte en maken er de mooiste werken voor
Scheporgel
Gisteren in snoepwinkel Kruidvat geweest die zich drogisterij noemt. Er staat een groot scheporgel. Zo noemen vaklui in snoep het meubel met vakken waaruit klanten zelf snoep kunnen scheppen. Het valt op dat het assortiment vaak wordt aangepast met telkens nieuwe snoepsoorten. Ik zag prachtige nieuwe veelkleurige varianten. De ontwerpers begrijpen de latente begeerte en maken er de mooiste werken voor.

Schitterende pinguinnetjes
Drama. Een jonge moeder kreeg haar kleine kind niet voorbij het snoeporgel, het kind had de werkelijk schitterende veelkleurige nieuwe pinguinnetjes ontdekt. Gillen, schreeuwen, op de grond liggen. De moeder volhardde, dat wel, maar bijna had ik voor haar het hele snoeporgel omgegooid in de winkel.
Want het snoep zelf is voor snoep de beste marketing. En ga daar maar eens aan beginnen. Snoep verbieden.

Fotocredits: reclame voor Ikea scheporgel, Foodlog Media
Dit artikel afdrukken