De alcoholbranche-organisaties STIVA en SpiritsNL dienen gezamenlijk een klacht in tegen Neuken Liqueur bij de Reclame Code Commissie, meldt Distrifood. Volgens de organisaties is de naam Neuken Likeur, in combinatie met de wijze waarop geadverteerd wordt, in strijd met de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA). Ook richt de likeur (wodka, frambozen en 14,9% alcohol) zich tot een te jonge doelgroep. Teksten als "Het leven is een kwestie van nemen en genomen worden" druisen in tegen de 'verantwoorde alcoholmarketing', waar de branche-organisaties voor staan. Peter de Wolf, directeur STIVA: "De alcoholbranche heeft regels met elkaar afgesproken waaraan iedereen zich moet houden. Het doel van deze regels is het beschermen van kwetsbare groepen zoals minderjarigen. Er mag best reclame gemaakt worden, maar op een verantwoorde manier. Deze wijze van adverteren past daar niet bij en schaadt de gehele branche."
Distrifood - Alcoholbranche ten strijde tegen reclame 'Neuken Liqueur'
Reageer
  • Deel
Druk af