'Vegetables are the new sneakers', volgens het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Een online-campagne met die naam moet Belgische millennials aanmoedigen om van groenten een levensstijl te maken.

Maar 3% van de 18- tot 39-jarige Belgen haalt de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten van 300 gram, blijkt uit de Belgische nationale voedselconsumptiepeiling.

Vooral als jonge mensen op zichzelf gaan wonen loopt de groenteconsumptie terug. En lang niet iedereen heeft zin na een lange werkdag nog zelf te moeten koken.

Thaïs Mees, projectcoördinator Groenten en Fruit bij VLAM, verwoordt het zo: “Laten we hun to-do-lijst niet nog langer maken. We tonen dat koken met groenten niet veel tijd in beslag hoeft te nemen, dat er simpele trucjes bestaan om het allemaal wat sneller te laten gaan. Kortom: groenten zijn net zo gemakkelijk, lekker en funky als de sneakers die je dagelijks draagt.”

De campagne bestaat uit video’s, gericht op 20- tot 30-jarigen, op verschillende sociale media. De filmpjes tonen onder meer hoe je gezond kan koken in de magnetron, dat je bijvoorbeeld ook met bloemkool pizza kunt maken en dat een groentedip zó uit de blender rolt.

Vlam - Slechts 3% van de millennials eet voldoende groenten. - VLAM
  • Deel
Druk af