Wees creatief met plantaardig, zegt food-designer Katja Gruijters in Retail Detail. Er is meer mogelijk dan plantaardige vleesvervangers, al lijken die commercieel het meest interessant.

Volgens Gruijters laat de voedingsindustrie kansen liggen. Vleesvervangers zijn vooral in trek bij ouderen, die nog uit het “aardappelen-vlees-groente-tijdperk” stammen. Jongeren staan veel meer open voor vernieuwd gebruik van klassieke vegetarische elementen als falafel, tahoe en panir, Indiase kaas. Ook is er ruimte voor nog onbekende schotels als panelle, Siciliaans streetfood van kekererwtenmeel. Gruijters weet waarover ze spreekt. Zij is een van de eerste food-designers van Nederland en is gespecialiseerd in plantaardige concepten.

Op Facebook sprak Gruijters zich ook uit over de zaak naar aanleiding van de Vegetarische Slager die als misleidend beoordeelde teksten moest aanpassen van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.
RetailDetail - Food designer Katja Gruijters: ?Plantaardige voeding kan creatiever?
Reageer
  • Deel
Druk af