Een Duitse en een Amerikaanse universiteit deden een online onderzoek naar de acceptatie van de scheiding van koe en kalf door consumenten. Ook als ze alle rationele argumenten hadden gehoord, bleef een groep van 38% volhouden tegen vroege scheiding te zijn. De onderzoekers denken daarom dat rationele argumentaties niet werken en naar andere manieren gezocht moet worden om het publiek toch te overtuigen. Dat meldt Boerderij. Het standpunt van de onderzoekers is uiteraard alleen geldig voor wie vindt dat scheiding onvermijdelijk is.
Boerderij - Boerenargumenten veranderen mening consument niet
Lees ook
-
11
+Melken is van alle tijden, radicale scheiding koe en kalf niet 13 mrt 2022
-
24
+Gerechtshof Amsterdam: ernstig dierenleed kalveren niet onomstotelijk bewezen 4 jan 2022
-
0
+Sjouk het kalf: vragen, dilemma’s en stoute schoenen 8 jul 2020
-
0
+Zwitserse boer krijgt referendum over koeienhoorns voor elkaar 24 nov 2018
-
11
+Te weinig kalveren en verwende koeien voor luxe-lederwarenmarkt 11 jun 2018
Dat 60% het eigen intuïtieve standpunt bijstelt obv argumenten, vind ik veel. Ik zou er maar blij mee zijn, als ik deze onderzoekers was.