Afgelopen maandag introduceerde Unox zijn vegetarische assortiment aan de hand van een vertederend geanimeerd reclamespotje. ‘Tijden veranderen’, aldus de producent. In het filmpje speelt de vegetarische rookworst van Unox de hoofdrol.
Het Algemeen Dagblad verzamelde een aantal reacties onder het bericht op Facebook. Sommige mensen reageerden positief: “Goed bezig, Unox. Wat een leuke reclame.” Helaas is niet iedereen te spreken over de vegetarische rookworst van Unox: “Leuke reclame, maar de vegetarische variant vonden wij totaal niet zo smaken als we van Unox gewend zijn,” was een van de mildste reacties. Andere consumenten waren wat directer: “Mooie reclame, maar die worst is duur en niet te eten.” Of: “Maar wat smerig was deze, ging helaas meteen de prullenbak in.”
De vegetarische rookworst van Unox werd vorig jaar tegelijkertijd geïntroduceerd met de Veganistische Roockworst van de Vegetarische Slager. Het vegetarische assortiment van Unox bevat naast de rookworst onder andere ook leverpastei, knakworsten, gehacktballetjes, ragout en stoofpotjes
AD - Schattige reclame met vegaworst van Unox ontroert: ?Maar hij is niet te eten?
Het Algemeen Dagblad verzamelde een aantal reacties onder het bericht op Facebook. Sommige mensen reageerden positief: “Goed bezig, Unox. Wat een leuke reclame.” Helaas is niet iedereen te spreken over de vegetarische rookworst van Unox: “Leuke reclame, maar de vegetarische variant vonden wij totaal niet zo smaken als we van Unox gewend zijn,” was een van de mildste reacties. Andere consumenten waren wat directer: “Mooie reclame, maar die worst is duur en niet te eten.” Of: “Maar wat smerig was deze, ging helaas meteen de prullenbak in.”
De vegetarische rookworst van Unox werd vorig jaar tegelijkertijd geïntroduceerd met de Veganistische Roockworst van de Vegetarische Slager. Het vegetarische assortiment van Unox bevat naast de rookworst onder andere ook leverpastei, knakworsten, gehacktballetjes, ragout en stoofpotjes
Tijden veranderen??? Geen idee of die vegaworst te vreten is, maar echt zooooo sneu, die reclame! Shame on Unox. Lijkt wel een stereotype reclame uit de 50ger jaren! Ik snap ‘m echt niet. Hoezo tijden veranderen!? Man groot en sterk. 6x zo groot als het vrouwtje. Zoon ook 2x zo groot als zijn moeder. Absurd gewoon.
Nou en of ik dat meen, Frank. Niko en Jaap richtten het op en Jaap was er al jaren mee bezig. Ik heb hem er in de aanloop (ver voordat er een Vegaslager was) verschillende malen over gesproken. Niko is de marketeer, een van de allerbeste die ons land kent.
#2 Dick, meen je dat nu serieus, jij weet net zo goed als ik dat de VEGA slager een idee en product van Nico Koffeman is en dat die het geweldig vond als de man van Marianne, een boer, hier t boegbeeld van zou worden. Overigens is Nico nog steeds in dienst bij Unilever/Vega slager.
Frank, maar toch even: een boer kan het. De Vegaslager is opgericht door een echte boer, de oprichter nota bene van de Nederlandse Akkerbouwersvakbond: Jaap Korteweg.
't is heel simpel voor Unilever,
1 we willen wel ons deel vd markt met lekker hoge marges
2 zo hou je de extremisten van je lijf, want je bent toch goed bezig.
3 je mvo plaatje klopt dus ook alle aandeelhouders stil
Klaar!