image


Afgelopen vrijdag verscheen op molblog.nl een post van Theo van Vugt over het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen van eetgigant Unilever. Niets dan lof. Ook de commentaren zingen de lof van Unilever.

De merken van Unilever blijken het op te nemen voor de armeren in de wereld. Dat vinden de marketeers geweldig. Ik vind het eerlijk een raadsel dat ze dat vinden.

Wanneer begint Unilever met de producten zélf in plaats van met een paar symbolische aflaten en tearjerckers à la Ronald McDonald? Die zijn ook zonder meer nuttig en liefdadig. Alleen gaat het daar niet over.

Zeker, de transvetten (die Unilever eerst mee in omloop heeft helpen brengen) beginnen te verdwijnen. Maar hoeveel nieuws is er verder te melden over het bedrijf dat een van de belangrijkste bijdragen zou kunnen leveren aan het probleem van vandaag: volvette kinderen en het verzinnen van nieuwe eetmomenten en -behoeften voor die koters?

Of begint MVO niet bij je eigen product?
Dit artikel afdrukken