PETA, de vereniging die zich inzet voor het ethisch behandelen van dieren, meldt een nieuw succes. Coca-Cola stopt met dierproeven en vraagt zijn toeleveranciers hetzelfde te doen. Voorheen wilde het frisdrankmerk volgens PETA nog weleens een chimpanzeegezicht opensnijden voor smaakproeven of een nieuwe kleurstof op knaagdiertjes uitproberen. Nu Coca-Cola om is, gaat de organisatie zijn pijlen richten op bedrijven als Unilever, dat o.a. biggetjes infecteert met E-coli en muizen op een hoog-cholesteroldieet zet. Vice President Bruce Friedrich van PETA: "When Coca-Cola, PepsiCo, and Welch’s abandon all animal experiments that are not required, it should be a wake-up call for companies like Unilever."
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Aiaiai, daarin wordt een dier toch gedeeltelijk van zijn vel ontdaan?
Leent God z'n campagne-ideeen nou bij de Duivel of de Duivel bij God?
Die gaan allemaal terug op deze klassieke wolcampagne.
Dat zijn nogal tendentieuze plaatjes. Ik ben heel benieuwd wat anderen van de beeldtaal - waarvoor de PETA kennelijk doelbewust kiest - vinden.
Trouwens, ik vind deze anti bont porno mooier, maar dan had ik die opmerking niet kunnen maken ;-)
Overigens: naakt op auto's vinden we ordinair, maar deze 'ideële' campagne mag wel met bloot - en dan ook nog op of onder een dier - worden verkocht. Toch?
En niet allemaal doorklikken hé!!!