Unilever zou zijn dieetproductendochter Slimfast in de verkoop doen. Volgens het FD omdat de "opbrengsten bij de dieettak teruggelopen zijn". Geruchten over de eventuele verkoop doen al de ronde sinds concurrent Nestlé vorig jaar zijn afslankproductendivisie verkocht.
Slimfast werd in 2000 overgenomen voor een som van 1,8 miljard euro. Volgens analisten zou het bedrijf in 2012 300 miljoen euro omzet gemaakt hebben. Het FD meldt: "Bestuursvoorzitter Paul Polman zei in december dat de voedselproducent dit jaar verder gaat met het afstoten van onderdelen, die niet tot de kernactiviteiten behoren. Vorig jaar verkocht Unilever ondermeer het pindakaasmerk Skippy."
Dit artikel afdrukken
Slimfast werd in 2000 overgenomen voor een som van 1,8 miljard euro. Volgens analisten zou het bedrijf in 2012 300 miljoen euro omzet gemaakt hebben. Het FD meldt: "Bestuursvoorzitter Paul Polman zei in december dat de voedselproducent dit jaar verder gaat met het afstoten van onderdelen, die niet tot de kernactiviteiten behoren. Vorig jaar verkocht Unilever ondermeer het pindakaasmerk Skippy."
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Een bedrijf dat wil afslanken door zijn divisie dieetproducten te verkopen - het lijkt me een hele effectieve inzet van een dieetproduct.
Wist u dat elke grote foodcompany zijn eigen "vermageringspoot" heeft?
Zo is WeightWatchers bijvoorbeeld van Heinz.