Het platform wordt in 2018 getest. Volgens INS zullen de merkartikelen tot circa 30% goedkoper kunnen zijn omdat de marge en bonussen voor de supermarkten wegvallen uit de opbouw van de consumentenprijs.
Producenten krijgen de volledige vrijheid om de prijzen van hun producten te bepalen; met supermarkten moeten ze steeds voor een langere periode onderhandelen om prijzen vast te stellen. Het platform zal samenwerken met distributiecentra en koeriers. Consumenten zullen bestelkosten moeten betalen om de opslag en het vervoer van de producten te betalen.
Amazon maakte deze week in de VS duidelijk dat het zijn poorten wijd open zet voor levensmiddelenproducten om hen in staat te stellen de supermarkt tegen een lagere vergoeding te passeren.
In onderstaande video legt Peter Fedchenkov van INS uit hoe zijn platform werkt.
Pitching @INS_Ecosystem, revealing problems in the grocery industry and the ways to solve them. #WorldBlockchainForum #blockchain #WBFLondon pic.twitter.com/jkTTcyzGo6
— Peter Fedchenkov (@pfedchen) September 27, 2017
Over zijn intenties is Fedchenkov verder heel duidelijk:
Thank you to the #INS_Ecosystem's powerful advisors and supporters! Let's disrupt the grocery industry together!#blockchain #ico #investing pic.twitter.com/LyKxJC0rJ0
— Peter Fedchenkov (@pfedchen) November 4, 2017
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
In China gebeurt dit al massaal overigens ...
Zo gaat het nou altijd: je bouwt je winkel op met sterke merken en dan ga je private labels maken: Amazon Mayo.