.
Centraal in de campagne staan kinderen, omdat uit nieuw onderzoek door Unilever blijkt dat kinderen een bepalende factor zijn om ouders tot een duurzamere leefstijl te bewegen en een gedragsverandering te bereiken. "9 van de 10 ouders zeggen dat het natuurlijke optimisme en enthousiasme van kinderen hen inspireert van de wereld een betere plek te maken en 7 van de 10 zeggen dat hun belangrijkste motivatie om 'groener' te willen leven de toekomst van hun kinderen is. Uit het onderzoek komt ook dat er zeer speciale kind-gerelateerde momenten zijn wanneer mensen meer open staan voor verandering in hun eigen gedrag en leefstijl, vooral bij de geboorte van hun eerste kind."
De uitrol van de campagne vond plaats op 'Universal Children's Day', afgelopen woensdag, in Indonesië, India, Groot-Britannie, Brazilië en de VS.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ha, ha, waar zie je me nou voor aan.
Ik ben eigenlijk gestopt met Foodlog, maar ja moet de draadjes nog wel even netjes afmaken.
Nee, ik was er niet, zou alleen gegaan zijn om jou eens in levende lijve te zien ipv als dierenbeul op Facebook...
Antroposofie, nee, dat vind ik zweverig. Zo maar iemand (Steiner) die zo maar iets bedacht heeft. Niet te achterhalen waarom hij dat denkt, en hoe hij er bij komt. Het is een soort religie.
Let op: het is wat sommige mensen denken wat homeopathie is, maar wat niet zo is. Maar dat komt omdat ze er niks van afweten, ze weten niks van het ontstaan, en de wetenschappelijke manier waarop Hahnemann te werk is gegaan.
Nou stop, lees dat maar verder op mijn website.
www.infowebweistra.eu/homeopathie-wetenschap.htm
Overigens sta ik wel sympathiek tegenover antroposofie, en de antroposofen zijn iha sympathieke mensen, en hun geneeswijze is voor een deel gebaseerd op homeopathie, en ze boeken ook nog goede resultaten met hun geneeswijze.
Een van jou vrienden, HvdL, ken ik. Niet zo heel goed, maar heb hem wel eens meegemaakt op vergaderingen. En heb een gezamenlijke kennis.
Ping pong, dat is leuk, dat zeg ik ook vaak. Ik ben een nogal alerte reageerder, en soms is het net ping pong, als mensen me kwaad maken. Kunnen ze beter niet doen. (ping pong slaat bij mij dan op de snelheid van terugkaatsen, en niet op doodlopende nietszeggendheid zoals bij WvD)
Maar goed, jouw korte inhoud, het is me duidelijk, precies wat ik verwacht had, meestal kom je teleurgesteld thuis, daarom ga ik ook niet.
Het is allemaal niet zo onschuldig Riny.
Geen politiek economische analyse, geen diepgravende agronomische strategie. Niets van dat alles. Ping pong noemde Wouter van Dieren wat we 's avonds zagen dat. Doodlopende nietszeggendheid. Oh, wat erg die mechanisatie in de landbouw. Laten ze goddomme zelf weer gaan schoffelen, kuikens met de hand vangen, etc. Nee die mechanisatie dat is het niet en dat hadden ze kunnen weten.
Het was dat een aantal vrienden, natuurmensen/ecologen, sympathisanten/leden van de PvdD, daar ook naar toe wilden. Weet je ik sympathiseer ook wel een beetje, maar ben wat allergisch voor al die herhaalde onzin. Riny, tegen echte "experts" daar kan ik niet tegen op. En met al die lichtzoekers begin ik zelfs met Fresco te sympathiseren. Mij rest dan alleen nog maar te zwijgen.
Jij zat toch niet bij al die antroposofische, psychotische boomhuggers daar links voor in de zaal? Nee toch! Ik raak er van in de war.
Heb je op die avond ook gezeurd, Hendrik.
En hoe reageerden ze.
Heb ik wat gemist?
Hendrik#16
Je bent inderdaad een beetje warrig nu, maar je laatste zin is zeer interessant:
"Unilever, zijn wij dat zelf niet ? "
Spiegelt Unilever zich aan ‘onze’ maatschappij, of beter gezegd aan een maatschappelijke trend, waarvan ze vermoedt dat dat de grootste gemene deler wordt ?
Maar dan struikel je over de vraag in hoeverre die gemene deler een integere weerspiegeling van de maatschappij is, of geforceerd wordt door eco-nisten die, en dat blijkt keer op keer, vermoedens, hypothesen en niet sluitende onderzoeksresultaten tot een dwingende politiek proberen te smeden.
Zeker hier, terwijl ontwikkelingslanden zich belazerd voelen in hun ontwikkelingsmogelijkheden nu ze op de drempel van industriële ontwikkeling staan, en China, Amerika en India doen of hun neus bloedt.
Unilever probeert vooruit te zien; baat hun strategie niet dan schaadt het niet, want van hun 'duurzaamheid'-marketing schakelen ze even zo vrolijk om naar een 'gezondheid'-, 'kwaliteit'- of ‘life style’-marketing of een mix daar van..
Dit soort multinationals zijn marketing-kameleons, en hun invloed politiek gevaarlijk, want per definitie opportunistisch.
En wij ook…
Jullie zullen mij wel een zeur vinden, ik hou er niet over op. Ik ben gisteren naar Let's Gro en naar het Groninger Forum Dwarsdiep geweest. Jeroen Tideman van Bioclear aangehoord die koeienstront wil opsplitsen om het afschaffen van de melkquota mogelijk te maken. Duurzaam, heel duurzaam. Unilever is er niks bij. Lang leve de Chinezen en de Indiërs. Heus hij bedoeld het goed. Dat zie je direct. En toch? Ergens vermoed ik meerdere fouten in zijn systeem. Riep al Jevons paradox. Nutriënten cycli. CO2. Dat is een hype Pol? Ga weg. Dream on.
We zullen zien. Ik heb zo'n idee!
Annechien ten Have Mellema was met haar lupines duurzaam aanwezig. Zij wil wel, het volk ook wel zeggen ze zelf, maar uiteindelijk moet zij de beslissing samen met haar man aan de keukentafel nemen voor de continuering van hun bedrijf, maar helaas die zo zeer gewenste afneemkanalen werken niet mee. De zorg(en) voor persoonlijke duurzaamheid zal ik maar zeggen.
Tijdens deze zittingen werd het mij weer eens duidelijk, biologisch is duurzaam. Ik sufferd snap het weer niet. De politiek culturele elite weet het zeker. 's Avonds bij Thieme, van Dieren en Schenk werd dat nog duidelijker. Ik weet het niet meer, het is biologische duurzaamheid troef, handig zo'n psychose voor Unilever en alle andere misleiders, ik blijf het echter anders zien, maar ja een mens kan zich vergissen. Voorlopig maar geen onderzoeksrapporten meer lezen die iets anders zeggen.
Waar hebben jullie het eigenlijk over? Ik snap er niks van!
Tjonge, jonge wat raak je daar van in de war.
Unilever zijn wij dat zelf niet?