Unilever, de op één na grootste adverteerder ter wereld, verbreekt de banden met influencers die 'nep-volgers' hebben. Volgens Keith Weed, directeur marketing van Unilever, verliest influencermarketing zijn geloofwaardigheid als de nieuwe 'sterren' op YouTube, Facebook of Instagram volgers blijken te kopen en bots gebruiken om meer likes te krijgen. Adverteerders hebben door de nepvolgers geen zicht op de effectiviteit van hun marketing. "Influencers zijn populair bij jongeren, en dus ook bij adverteerders", schrijft de NRC. Maar "sommige praktijken, zoals het kopen van volgers, ondermijnen deze relaties", vindt Unilever, dat voor meer transparantie pleit. Het voedings- en wasmiddelenconcern gaf vorig jaar €7,7 miljard uit aan marketing, waarvan "enkele tientallen miljoenen" aan influencer marketing, aldus Weed op Reuters.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 8 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 8 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
ha ha iets met pot en ketel? what about het nep-Italiaaanse merk Bertolli? pastasaus met varkenstruffel en spaanse olijfbomen als ik me goed herinner ...