Onderzoek door The Food Agency en marktonderzoeksbureau Trendbox komt met de conclusie dat 64% van de Nederlanders de huidige voedselprijzen (te) hoog vindt. Maar 2% van de Nederlanders vindt de prijzen laag. Dat Nederlanders hun eten als duur ervaren mag opmerkelijk heten omdat eten in Nederland in vergelijking met de rest van Europa gemiddeld 4% goedkoper is.
The Food Agency noemt de resultaten 'verontrustend' omdat de voedselprijzen de komende jaren zullen gaan stijgen en hoge(re) prijzen noodzakelijk zijn om een duurzame agrarische sector en gezonde boerenstand in Nederland te behouden.
Dit artikel afdrukken
The Food Agency noemt de resultaten 'verontrustend' omdat de voedselprijzen de komende jaren zullen gaan stijgen en hoge(re) prijzen noodzakelijk zijn om een duurzame agrarische sector en gezonde boerenstand in Nederland te behouden.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
@ jordi: krenten en zeurkousen is inherent aan het liberale, invisible hand ruling system, waar we met zijn allen voor gekozen hebben, heeft te maken met democratie dus, het is niet anders! we willen ook voor 220 euro 10 dagen naar een Turkse badplaats, dat is precies hetzelfde natuurlijk! het heeft niet speciaal met voedsel te maken bedoel ik!
Dat mens steeds goedkoper te eten willen hebben is een teken van hun ondankbaarheid, in de oorlog hadden ze heel wat over voor een aardappel en een stukje spek. De gemiddelde Nederlander wil de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs en dan zitten ze nog te drammen dat er goedkoper paard zit in rundvlees, wel een beetje hypocriet. Dit bewijst weer wat voor krenten en zeurkousen Nederlanders zijn.
Dinsdag aanstaande is een bijdrage met nadere toelichting op de bevindingen te verwachten van Goos Eilander (directeur van Trendbox) onder wiens verantwoordelijkheid dit onderzoek werd uitgevoerd.
''een duurzame agrarische sector en een gezonde boerenstand'', OK, hier gaat het om 2% vd bevolking (inbegrepen de foodlog scribenten), maar 98% kijkt natuurlijk vooral naar de prijzen bij de supers , alhoewel ?,'' boer zoekt vrouw" (3 miljoen kijkers) is ook gebaat met die gezonde boerenstand, heeft daar wel eens iemand bij stil gestaan??
Ik ben het met de onderstaande sprekers eens: het is een onderzoek waar een cijfer uitkwam, maar daar houdt het mee op.
Mark Soetman relateerde het op twitter aan een op dit moment op sociale media populair plaatje over de bestedingen aan voedsel in de wereld.