Fastfoodgigant McDonald’s schakelt voormalige topsportvrouwen in om te adviseren over gezondheid en voeding. Daarbij zitten enkele Olympisch kampioenes waaronder schaatsfenomeen Bonnie Blair.
Het ziet ernaar uit dat deze fastfoodgigant op zoek is naar imagoverbetering. Laten we hopen dat ook vooral de kwaliteit van het eindprodukt niet vergeten gaat worden. Verantwoorde hamburgers: dat zou nog eens nieuws zijn! Ik vrees dat dát er niet in zit. Daarvoor zijn de financiële belangen te groot.
Bij de negen vrouwen die regelmatig McDonald’s adviseren, zitten onder meer ex-topschaatser Bonnie Blair, lauglaufster Stefania Belmondo en skister Christa Kinshofer. Blair won totaal vijf gouden medailles tijdens de Spelen van Calgary (1988), Albertville (1992) en Lillehammer (1994).
Naast een panel met voormalige topsportvrouwen zet McDonald’s op lokaal niveau mama-panels in. Het fastfoodbedrijf wil naast het inwinnen van informatie het imago van de keten opkrikken.
Wedden dat films als 'Supersize me!' hebben bijgedragen aan deze verandering ?
Mocht je de film nog niet gezien hebben: het is een must voor de foodies.
bron: Zibb
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Maar ik zou mijn naam als bekendheid nooit met McDonalds willen verbinden hoe mooi de boodschap ook misschien gaat worden. Het is en blijft toch een "restaurant" wat voor veel problemen zorgt voor de gezondheid van veel mensen.
Ik heb de campagnes nog niet gezien en denk op het eerste gevoel dat het nogal wringt. Maar wie weet ... komt er toch een kwadratuur van de cirkel uit de bus. Er is zoveel aandacht op het gebied van duurzaam en ecologie dat het best zou kunnen dat ook McD zich bij dat koor voegt.
Ik heb de film gezien, een must inderdaad. Belachelijk dat mensen zich hiervoor lenen. Ik kan geen bedrag verzinnen dat ze mij zouden moeten bieden wilde ik hetzelfde doen. En ik zou het best kunnen gebruiken maar er is ook nog zoiets als principes.
Op marketingfacts.nl zojuist een posting van Erik van Roekel over Word of Mouth Marketing en een rapport dat onder meer aandacht besteed aan de vraag of WOM ethisch is. Dit ligt er een beetje tegenaan. De vraag of je dit nou ethisch moet noemen ook.