De CEO van Quorn, Kevin Brennan, geeft openlijk af op de producten van concurrenten. In gesprek met Foodnavigator zegt Brennan dat hij wereldwijd de consumptie van vleesvervangers ziet groeien. Zelfs in vleeslanden als Argentinië willen jonge hoogopgeleide mensen hun stukje dier weliswaar niet helemaal afzweren, maar wel regelmatig laten staan uit zorg om hun gezondheid. Daarom kopen zij vleesvervangers, maar die moeten dan wel goed zijn. Anders keren deze flexitariërs zich weer af van hun hang naar een gezonder leven en verdwijnen de vleesvervangers weer uit de schappen.

Quorns concurrenten zouden nepvlees maken van belabberde kwaliteit en zich richten op kortetermijnwinst. Brennan vindt dat maar bezwaarlijk en uit daarom zijn openlijke kritiek. Volgens hem pakt zijn eigen bedrijf het veel beter aan. Hij investeert jaarlijks €12 miljoen in onderzoek en ontwikkeling om meer mensen met lekkerder vleesvervangers tot een lagere vleesconsumptie te verleiden.

FoodNavigator - Quorn CEO talks growth, investment and innovation
  • Deel
Druk af