Onderdeel van deze experience is een achtbaan die door de fabriek gaat. “Ik vind dat fun en wat goed is voor de wereld moeten samengaan”, zei Henk Jan Beltman in Het Financieel Dagblad.
Overname of samenwerking?
Naast het exploiteren van een belevingsfabriek wil het bedrijf meer samenwerkingen aangaan met andere spelers in de chocolademarkt. In het FD zei Beltman zelfs dat Tony’s over enkele jaren onderdeel zou moeten zijn van een grote, wereldwijd opererende chocoladeproducent zoals Nestlé, Mars of Mondelez. Maar dat is verkeerd begrepen, corrigeert een woordvoerder in De Morgen. Door nauwere samenwerking wil het bedrijf misstanden - zoals kinderarbeid - op grotere schaal kunnen aanpakken en zo meer impact hebben. Zo gaat Tony's samen met de chocoladeproducent Barry Callebaut volgend jaar eerlijke chocolade verkopen in de winkels van Albert Heijn en de Belgische Delhaize.
'Schaamlapje'
Teun van de Keuken, journalist, oprichter en naamgever van het chocoladebedrijf, heeft kritiek op het samenwerken met andere grote spelers. “Het bedrijf wordt dan het mooie uithangbord van een verder vies bedrijf dat de zaakjes totaal niet op orde heeft,” zegt hij in magazine Quote. Als Tony’s echt in zee zou gaan met een grote speler, dan wordt het bedrijf volgens hem niet meer dan een ‘schaamlapje’.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog