De iconische Zwitserse chocoladereep van Toblerone krijgt weer zijn oorspronkelijke vorm terug. Dat meldt het AD. De Amerikaanse producent Mondelez bracht in 2016 de driehoekige chocoladereep in gewicht terug van 170 naar 150 gram. De reep werd dus twintig gram lichter, maar hield dezelfde prijs. Die tactiek heet 'krimpflatie': verlaag het gewicht en vraag er niet minder voor. Er ontstond alleen wel een visueel bij-effect. De nieuwe reep kreeg wel erg grote gaten en ging op een fietsenrek lijken. Dat was geen gezicht, volgens Britse Toblerone-fans. “Make Toblerone great again," werd er destijds op de sociale media geroepen.



De 'nieuwe' Toblerone-reep zal 200 gram gaan wegen en waarschijnlijk twee keer zoveel gaan kosten als de fietsenrekversie, terwijl hij maar een derde zwaarder wordt. Dat weet The Guardian te melden. De nieuwe gewichts- en prijspolitiek lijkt nog niet te zijn doorgedrongen tot de opgeluchte Toblerone-fans.

Toblerone, eigendom van multinational Mondelez, is het enige bekende Zwitserse chocolademerk dat nog in Zwitserland produceert.


De originele Toblerone, Mondelez
AD - Fans opgelucht: Toblerone keert terug naar origineel formaat
Reageer
  • Deel
Druk af