imageModerne Chinese vrouwen tussen de 25 en 45 jaar zijn gevoelig voor tien innovatieve trends.
Veelal staan kinderen en gezondheid hierbij centraal. Dat blijkt uit onderzoek van Research International in China.

1) Convenience is belangrijk. Dat uit zich in individueel verpakte producten, ready-to-eat producten en verbeterde functionaliteit. De producten moeten echter ook lekker en gezond zijn.

2) Gezondheid en welness. Vrouwen zoeken authentieke en pure producten met toegevoegde, gezonde eigenschappen.

3) Betere en betrouwbaardere kwaliteit van productintroducties en re-launches.

4) Intense zintuiglijke ervaringen, bijvoorbeeld door een unieke smaak of een uniek gevoel in de mond.

5) Fun en opwindende ervaringen voor kinderen. Het gaat om interactief en kleurrijk design van verpakkingen en producten, een verhaal rond het product en innovatieve bereiding van voeding.

6) Personalisering van producten die precies aansluiten bij de behoeften van de individuele klant.

7) Simplificering van technologische vernieuwingen, zoals één afstandbediening voor alle apparatuur.

8) Verticale integratie van eigenschappen, zoals een multimedia telefoon.

9) Innovatie die voortkomt uit plaatselijke tradities.

10) Innovaties moeten voldoen aan meerdere doelen tegelijk, zoals authentiek, maar snel klaar.

bron: Admap
Dit artikel afdrukken