Heineken wil Nespresso achterna. Het enorme succes van de thuis-espresso-zet machines is een lichtend voorbeeld voor de bierbrouwer - en concurrenten. De afgelopen jaren zijn er verschillende thuistaps geïntroduceerd in Nederland (en elders): van de Beertender (de eerste, in 2004) tot de PerfectDraft. Maar de verkopen bleven steeds opnieuw achter bij de verwachtingen. De Cheersch (2008) werd zelfs na 3 jaar al weer van de markt gehaald wegens 'tegenvallende verkopen', meldt NRCQ. De reden? Meestal teleurstelling bij de klant over het gebruiksgemak en de tapresultaten.

Topkwaliteit en topdesign
Voor Heineken geen reden bij de pakken neer te zitten. Het bedrijf streeft er naar jaarlijks 6% van de omzet uit nieuwe producten te halen. Daarom begon de brouwer al weer drie en en half jaar geleden te werken aan een premium thuistap. Gisteren lanceerde Heineken het daaruit resulterende nieuwe, op het topsegment gerichte thuistapconcept: THE SUB in Nederland.
Uit het persbericht: THE SUB brengt kwaliteit, technologie en state-of-the art design samen in een stijlvolle thuistap. HEINEKEN's nieuwste innovatie is het resultaat van een nauwe samenwerking met KRUPS en toonaangevende designer Marc Newson. Newson haalde zijn inspiratie voor het ontwerp van THE SUB uit 'de ronde en cilindrische vormen in de wereld van het bier'. Hij ontwierp ook de accessoires die bij THE SUB te koop zijn.

THE SUB en THE TORP
THE SUB werd vorig najaar al in Frankijk en Italië geïntroduceerd. Nu krijgt dus ook Nederland toegang tot de volgende generatie thuistap. Door de slimme koelingstechniek is het tapbier altijd vers en op de perfecte temperatuur van 2° graden Celsius. THE SUB wordt 'geladen' met THE TORP(r), een compacte bierverpakking van twee liter die in elke koelkast past, stelt Heineken.

Heineken brengt vooralsnog een zevental bieren voor THE SUB: Heineken zelf, Affligem, Desperados, Pelforth (FR), Birra Moretti Baffo d'Oro (IT), Wieckse Witte en Tiger Beer. Nog dit jaar komen ook Brand UP en Brand Weizen in THE TORP beschikbaar. Voor zijn eigen SUB kan de hippe man vanaf nu terecht op de internetsite en De Bijenkorf. TORPS zijn via dezelfde site te bestellen en komen later ook via Gall & Gall en www.ah.nl beschikbaar.

Grolsch: nieuw pijpje
Overigens meldt bierbrouwer Grolsch ook juist vandaag een designproject afgerond hebben: vanaf begin november zit Grolsch Premium Pilsner in een vernieuwde ‘pijpje’. 'Grolsch wil consumenten graag de ultieme bierbeleving geven en neemt daarbij elk detail in ogenschouw. De karakteristieke lijnen van de Grolsch beugelfles, het wereldwijde icoon van de brouwer, zijn gebruikt als inspiratie voor het design', meldt Grolsch trots.


Fotocredits: THE SUB, Heineken
Dit artikel afdrukken