Uit alle aanmeldingen selecteerde de vakjury 39 genomineerden. Tussen 13 december en 16 januari kunnen consumenten hun favorieten kiezen via de stemwebsite.

"Engel Foreign Food (EFF) is marktleider op het gebied van de instant noodles. Wij leveren veel grote merken, zoals de Yum Yum en Indomie. Deze merken hadden nog geen gestoomde noedels in het assortiment, daarom hebben we samen met presentator Kaj Gorgels The Noodle Poodle ontwikkeld. Gestoomde noedels zijn gezonder en voedzamer dan de traditionele gefrituurde variant. Toch is The Noodle Poodle eenvoudig te bereiden."

"EFF werkt nauw samen met producenten in Thailand, Taiwan, Singapore en Indonesië. Met een goede relatie in Thailand hebben wij dit concept ontwikkeld. Samen kwamen we tot drie smaken: Teriyaki, Green Curry en Korma. Op verzoek van onze klanten komt daar binnenkort Spicy Saté, Rendang en Sweet Chili bij. Onze noedels zijn te koop bij Jumbo, Hoogvliet en Gorillas."

Humor
"Wij wilden humor toevoegen aan ons foodmerk. Ons creatieve team heeft zich een dag opgesloten met als doel niet eerder uit hun kantoor te komen totdat ze een totaal innovatief merk hadden ontwikkeld. Dat is zeker geluk! The Noodle Poodle brengt bij iedereen een lach op het gezicht. We vinden humor belangrijk; het geeft een positief gevoel en het merk blijft goed hangen bij consumenten."

Iets wat je eet moet naast gezond, gewoon lekker zijn
"Ons credo is ‘Vegan zonder dat je er over na hoeft te denken’. Hiermee bedoelen we dat consumenten geen vlees missen als ze iets eten. Voor ons is vegan heel normaal, terwijl nog veel consumenten vinden dat in een (tussendoor)maaltijd vlees hoort. Ons advies richting retail is dat ze vegan producten toegankelijker en lekkerder kunnen maken. Immers, iets wat je eet moet naast gezond, gewoon lekker zijn."

Breng je stem uit

Verdient deze nominatie jouw stem? Ga naar de stemwebsite en kies daar jouw favorieten.
Dit artikel afdrukken