In 2013 had de Amerikaanse koffieketen Starbucks grootse plannen in de trendy theemarkt. Het bedrijf kondigde aan in 5 jaar 1.000 Teavana Tea Bars te willen openen in de VS en met dat merk de Aziatische markt te willen veroveren. Het liep anders. Bij de presentatie van de - tegenvallende - kwartaalcijfers deze week, liet Starbucks weten het Teavana-avontuur achter zich te laten. Komend voorjaar sluit Starbucks de meeste van zijn 379 Teavana-winkels, schrijft Reuters. De Teavana-producten blijven wel te koop in Starbuckszaken. Ook heeft Starbucks besloten voor $1,3 miljard zijn Taiwanese partners uit te kopen en de 1.300 Chinese filialen in eigen hand te nemen. China is een van de belangrijkste groeimotoren van Starbucks. Over het afgelopen kwartaal daalde de winst van Starbucks naar $692 miljoen, tegen $754 miljoen een jaar eerder.
Reuters - Starbucks puts spotlight on China as U.S. growth cools
  • Deel
Druk af