In België worden op de publieke kanalen geen commercials uitgezonden. Wel mogen bedrijven televisieprogramma's sponsoren, en zo is Carrefour de sponsor van Dagelijkse Kost. In het programma gebruikt Jeroen Meus daarom altijd de eigen label Carrefour producten.

De papieren versie van de Levensmiddelenkrant meldt dat het succes van Dagelijkse Kost ook positieve gevolgen heeft voor die andere grote Belgische supermarkt: Delhaize. Woordvoerder Roel Dekelver: "Na de uitzending weten onze inkopers inmiddels wel welke ingrediënten ze in een grotere hoeveelheid moeten bestellen. Veel mensen gaan pas een paar dagen later of in het weekeinde met een recept van Meus aan de slag. Op de winkelvloer zien we dus dat de vraag naar die producten zich over verschillende dagen verspreidt."

In Nederland kunnen we van Jeroen Meus genieten in de Volkskrant, op vrijdag schrijft hij met Jean Beddington een wisselkookrubriek. Of we schaffen zijn nieuwste kookboek aan: Dagelijkse kost 3, vorige week uitgebracht in de ongekend grote oplage van 200.000 stuks.

Fotocredits: Uitgeverij Van Halewyck
Dit artikel afdrukken