Rest maar 1 vraag: weet het bedienend personeel wat het verkoopt en kan het adviseren?
In 2013 kijken we terug. Misschien kunnen ze het dan een beetje.

Steeds meer supermarkten zien voor de versgroepen weer het nut van persoonlijke bediening in. Dat blijkt uit een vergelijking van de Supermarktgids van maart 2003 en actuele gegevens uit de Database van de Levensmiddelenkrant.

Het percentage supermarkten dat brood in de bediening heeft, is gestegen van 62% in 2003 naar 74% in 2008. Het aandeel bake-off is gegroeid van 76 tot 87%. Het percentage supermarkten dat vleeswaren in de bediening heeft is gestegen van 60% in 2003 naar 67% nu. Het percentage supermarkten dat een eigen slagerij heeft is in vijf jaar tijd met slechts met 1 procentpunt gestegen tot 42%. Kaas is de enige daler, zij het met slechts met 1 procentpunt naar 60%.


bron: Levensmiddelenkrant met dank aan foodholland
Dit artikel afdrukken