Remy Tolk, een collega horeca-docent uit Amsterdam, wees me op de supermarktspecifieke Visgids van Super de Boer. Als ik mij niet vergis heeft Wouter Klootwijk aan de oorspronkelijke gids meegewerkt. Nu is hij dus uitgekleed, cq. toegepast voor Super de visboer. Maar waarom het boekje moest worden aangepast is me een raadsel.

Supermarktketen Super de Boer introduceert een eigen viswijzer. Daarmee kunnen klanten zien of de verse vis die ze kopen duurzaam is of niet. Dat meldt Supermarktactueel op de website.

De viswijzer is een boekje op zakformaat. Klanten kunnen aan de hand van kleuren zien hoe het gesteld is met de duurzaamheid van het assortiment verse vis. Zo is vis in het groene segment een 'prima keus', valt oranje onder 'tweede keus' en geldt rood als 'niet duurzaam'. Klanten wordt geadviseerd de 'rode vis' liever niet te kopen.

De viswijzer is geclassificeerd volgens de criteria van Stichting De Noordzee en is maandag in alle filialen van Super de Boer verkrijgbaar. De stichting stelde eerder al een algemene viswijzer op die voor iedereen te raadplegen is. ''Het boekje van Super de Boer is echter specifiek afgestemd op het visaanbod van deze supermarkt'', aldus een woordvoerster van Stichting De Noordzee.

bron: ANP met dank aan Het Parool

Dit artikel afdrukken