Jan Linders jaagt op klant in recessie, kopt supermarktvakblad Distrifood. De Limburgse supermarktformule voorziet wat het publiek zelf wellicht niet zo doorheeft: het besteedbaar inkomen gaat dalen komend jaar. Daarom zet Linders de jacht op klanten in die in de aankomende recessie niet te duur uit willen zijn.

Knalgele en -rode labels laten in de winkels van Jan Linders zien welke ‘Nergens Goedkoper’ of ‘Gewoon Goedkoop’ zijn.

Sinds het Pinksterweekend hangen de knalgele en knalrode schaplabels bij 750 producten. De labels beloven dat Jan Linders gewoon goedkoop of zelfs de goedkoopste is van alle concurrenten.

Nederlandse boeren eisen dat supermarkten meer voor hun producten gaan betalen omdat ze moeten voldoen aan duurzaamheidseisen die hun inkomen drukken. De trend zoals Jan Linders die voorziet, staat daar haaks op. Daar komt bij dat de afnemende vraag op markten buiten Nederland de inkoopprijs van agrarische producten voor handelaren, verwerkers en detaillisten vermoedelijk zal laten dalen als gevolg van de economische neergang die de Covid-19 maatregelen mogelijk nog geruime tijd blijven veroorzaken.
Distrifood - Jan Linders jaagt op klant in recessie - Distrifood - Distrifood
  • Deel
Druk af