image

Het komt zojuist binnen via de nieuwsbrief van het agd.nl. Engelse varkensboeren zoeken het publiek op. Ze verdienen geen fluit meer. Net als de Nederlandse.

De Engelse hebben Tammy Wynette's 'Stand by your Man' aangepast tot een actuele song, waarin ze duidelijk maken dat als de prijs van varkensvlees niet omhoog gaat, zij de pijp aan Maarten moeten geven.
Beluister het even op de site Pigs are worth it. Charmant, want het zijn geen stand ins, maar echte varkensboeren en -boerinnen.

Waarom zoek de Nederlandse varkenssector niet op deze manier het publiek op? Omdat het niet meer politiek-correct is om promotie te maken voor het eten van vlees of het financieren van dierwelzijn via de prijs die de consument betaalt?
Omdat ze niet snappen dat ze juist nu aan consumentenmarketing moeten doen in plaats van onderhandelen met slachterijen en supermakten?

Euh, consumentenmarketing? Dat is hetzelfde wat Unilever doet. Reclame maken voor zijn producten, zodat je die bij Albert Heijn en de Lidl gaat kopen omdat je ze zó goed vindt dat je je niet meer laat afleiden door al die kiloknallers. Dat is nl. de afleidingsmanoevre van AH en zijn conculega's. Dat noemen we in vaktaal retailmarketing.

Deze Engelse varkensboeren snappen het in ieder geval: het is tijd voor boerenconsumentenmarketing! De retail heeft voldoende stuk gemaakt.
Dit artikel afdrukken