Proletarische ham heet spam. Dacht ik dat we alles al gehad hadden ....

Spam is bezig met een revival in Amerika en producent Hormel poetst het imago van de ham-in-blik nog eens extra op met een hippe tv- en radiocampagne.
Tijdens de vette economische jaren haalde menigeen zijn neus op voor het goedkope, 72 jaar geleden uitgevonden vleesproduct in blik, maar nu de bodem van ieders portemonnee in zicht komt, is Spam in de VS weer helemaal hot.

Campagne
Hormel startte deze week dan ook met een uitgebreide reclamecampagne onder de titel ‘Break the Monotony’ (‘doorbreek de sleur’). Hierin wordt Spam neergezet als een hip, fris en leuk ingrediënt dat gebruikt kan worden in een reeks van gerechten.Website
Ook de Spam-website heeft een oppepper gekregen. Op de site staan zo’n 350 recepten met goedkope ingrediënten als ei, tomaat, aardappel en pasta waarin Spam verwerkt kan worden. Zo zijn er de Cheesy Country Spam Puff, Spamaroni en Spam Lettuce Wraps. Daarnaast zijn er op de websites Spam Games en een Spam Shop en kun je lid worden van de Spam Club.

Recessie
De verkopen van voedsel in blik – en vlees in blik in bijzonder – stijgen in de Verenigde Staten flink tijdens deze recessie. Consumenten zijn massaal op zoek naar goedkope vleesproducten.


bron: meat&meal - filmpje met nieuwe commercial.
Dit artikel afdrukken