image

'Eet frites zonder saus of kies een saus met weinig calorieen', luidt het algemene advies van het Voedingscentrum. Daarmee stoot het eerlijke fastfoodondernemers brood uit de mond. De Snackkoerier geeft in een adviesartikel dan ook het tegendraadse advies om sauzen flink te pushen en biedt zelfs een sauzenwinstmodule ter illustratie. Terecht lijkt mij. Friet met mayonaise is lekker. Misschien niet elke dag, zoals Gouda's Glorie (foto) wil. Maar wat lekkerder is, is veel gezonder (Diny Schouten).
"Sauzen zijn voor snackbars omzetmakers nummer twee. Saus is derhalve een winstbrenger. Maak hier optimaal gebruik van door actief sauzen te verkopen en de prijs ervan te verhogen. Vraag structureel welke saus uw gast bij zijn snack of frites wil (en dus niet OF hij een saus wil, want daar gaat u gewoon vanuit). Adviseer daarbij met name speciaalsauzen. Deze sauzen werken onderscheidend en verhogen de omzet.
Blijf varieren met aantrekkelijke combinaties tussen frituurwaar en speciaalsauzen. Dit geeft uw organisatie een innovatief karakter. Verbeter uw verkoopkunde en verhoog het rendement door een cursus te volgen bij de Stichting Hoger Rendement Horeca (0348-489481).

Bereken uw winst op sauzen
Durf geld te vragen voor sauzen. Met name voor speciaalsauzen. Tweederde van de consumenten geeft aan geen actie te ondernemen bij een prijsverhoging. Een kwart zegt de verhoging niet eens te merken. Aldus onderzoek van Siebenheller & Partners.

De consument heeft steeds meer een voorkeur voor saus met een ietwat zoetere smaak. Leveranciers spelen hier op in door het aanbieden van zoete fritessaus.


Bron: Snackkoerier
Dit artikel afdrukken