image
KEULEN, 10 januari - Het Australische bedrijf Unistraw International introduceerde volgens het blad Zuivelzicht op de jongste Anuga, dé foodbeurs van Europa, een nieuw zuiveldrinkconcept voor met name kinderen, Sipahh genaamd. Het gaat om een rietje waarin suiker en smaakstoffen toegevoegd zijn, die in de melk oplossen wanneer de melk door het rietje opgezogen wordt.
Het rietje, in een mooie verpakking, moet kinderen verleiden gezonde melk te drinken. Er zijn op dit moment vier smaken; aardbei, banaan, karamel en chocola. Elk rietje bevat 3 gram suiker en 60 kJ aan energie. Naast deze aromastoffen kunnen ook andere ingrediënten toegevoegd worden, zoals vitaminen en mineralen.

Het business concept van Unistraw International is geheel gebaseerd op het gemakkelijk, leuk en ongemerk toedienen van voedingssupplementen en medicijnen én het lekker maken van not-so-popular-but-healthy-foods. Het bedrijf heeft inmiddels ondernemers gevonden in de Verenigde Staten, Canada, Mexico, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en het Verenigd Koninkrijk die Sipahh onder licentie voor de thuismarkt gaan produceren.

Bron: culinair.net
Dit artikel afdrukken